diumenge, 13 de març del 2016

EXERCICIS ESPIRITUALS EN LA VIDA DIÀRIA




De dilluns dia 14 a divendres dia 18 de març de 2016, a la capella de ca ses monges de les 7'30 h fins a les 8 h del dematí


Reflexió dirigida per Mn. Sebastià Salom.

TEMA DE CADA DIA:

  • Dilluns: Jesús ens convida a seguir-lo

Textos per a la reflexió i la pregària: 



«Vos vaig transmetre, abans de tot, la mateixa tradició que jo havia rebut. que el Crist morí pels nostres pecats segons les Escriptures, que fou sepultat i que ressuscità el tercer dia segons les Escriptures; que s’aparegué a Quefes i, acabat, als dotze». (1 Cor 15, 3-5). 


«M’heu seduït, Senyor, i m’he deixat seduir». (Jr 20, 7). 

Les benaventurances (Mt 5, 3-10) 

La paràbola dels talents (Mt 25, 14-30) 


Preguntes per a la reflexió i la pregària: 

1ª ¿Com m’atreu i em sedueix a mi la persona de Jesús? 

2ª ¿Quina passa m’està demanant Jesús
que doni en aquests moments per a seguir-lo? 

3ª ¿Què m’està demanant Jesús
que compartesqui amb els altres?



  • Dimarts: Com hem de ser cristians en aquest món on ens ha tocat viure

Textos per a la reflexió i la pregària:



«Vosaltres sou la sal de la terra... Vosaltres sou la llum del món... Que replendesqui la vostra llum davant la gent» (Mateu, 5, 13-16). 

«Els cristians no es distingeixen dels altres homes ni per la seva terra, ni per la seva forma de parlar, ni pels seus costums... però, adaptant-se a l’altra gent amb el vestit, amb el menjar i amb els altres usos i costums, donen mostres d’una conducta peculiar admirable... Compleixen les lleis establertes, però amb el seu comportament van més enllà de les lleis…» (Carta a Diognet,del segle III) 

«Als laics i laiques els correspon d’una manera especial a ells il·luminar i ordenar totes les realitats temporals en les quals es troben implicats…» (Concili Vaticà II, Lumen Gentium nº 31). 


Preguntes per a la reflexió i la pregària: 

1.- Com em situu davant la gent del meu entorn? Enyor altres temps de cristiandat? O accept la invitació i la tasca que se’ns ofereix d’anar construint dins aquesta societat el Regnat de Déu? 

2.- Com puc esser sal i llum al meu entorn, amb decisió però discretament, és a dir, donant el gust de l’Evangeli però sense embafar, il·luminant però sense enlluernar? 

3.- Què puc fer per reforçar les arrels de la meva fe?



  • Dimecres: Les temptacions de Jesús són també les nostres temptacions


Textos per a la reflexió i la pregària: 

- Les temptacions de Jesús en el desert:

Marc, 1, 12-13; Mateu 4, 1-11; Lluc 4, 1-13. 


1.- (La de l’egoisme) Digues que aquestes pedres es convertesquin en pans. 

2.- (La dels espectacles) Tíra’t de dalt a baix i que els àngels vénguin a emparar-te. 

3.- (La dels pactes) Tot això et donaré si em fas aquest favor. 

- Altres temptacions de Jesús: 

Jn 6, 15 (el volen proclamar rei) 

Mc 15, 31-32 (el provoquen a baixar de la creu) 

Lc 9, 54-55 i Lc 22, 38 (li demanen que utilitizi la violència) 


Preguntes per a la reflexió i el diàleg: 

1.- Pens que esser cristià és un avantatge per al meu profit personal? O un benefici per als altres? 

2.- En quines ocasions utilitz la meva fe només per a festes socials o manifestacions externes?

3.- Intent en alguna ocasió fer un pacte amb Déu o amb l’Església per interessos personals?



  • Dijous: Les diferents cares de Jesús a la Creu


Textos per a la reflexió i la pregària: 

Ens podem servir de qualsevol passatge de la passió: 

O bé a l’hort de Getsemaní (Mt 26, 36-46; Mc 14, 34-42; Lc 22, 39-46; Jn18,1-11). 

O les paraules que Jesús va pronunciar des de la creu: 

«Déu meu, Déu meu, per què m’heu abandonat?» (Mt 27, 46 i Mc 15,34). 

«Pare, perdonau-os, que no saben què fan» (Lc 23, 34). 

«T’assegur, avui estaràs amb mi en el paradís» (Lc 23, 43). 

«Pare, en les vostres mans encoman el meu esperit» (Lc 23, 46) 

Li diu Jesús a sa mare: «Dona, aquí tens el teu fill». I després diu al deixeble: «Aquí tens ta mare» (Jn 19, 26-27). 

«Tenc set» (Jn 19, 28). 

«Tot està acabat» (Jn 19, 30). 


Preguntes per a la reflexió i la pregària:

1.- Quina de les tres imatges de Jesús durant la seva passió i la seva mort m’ajuda més a suportar i superar els meus mals? 

2.- En quins altres moments de la meva vida m’he identificat millor amb les altres cares de Jesús?


  • Divendres: Ser cristià és ser testimoni de la resurrecció.

Textos per a la reflexió i la pregària: 

Qualsevol passatge de les aparicions de Jesús ressuscitat: 

Mateu, cap. 28 

Marc, cap. 16

Lluc, cap. 24

Joan, caps. 20 i 21. 

Posats a triar-ne un, recomanaria el Camí d’Emaús:
Lc 24, 13-33. 


Preguntes per a la reflexió i la pregària: 

1.- De quin deixeble em sent més a prop, tant amb els dubtes com amb la fe en Jesús ressuscitat? Per què? 
– Amb el deixeble estimat? 
– Amb Simó Pere? 
– Amb Maria Magdalena? 
– Amb Tomàs? 
– Amb els dos d’Emaús? 

2.- Durant la meva vida quin va ser el moment que va reforçar la meva fe en la resurrecció? O encara no he tengut aquest moment?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada